johanna stern

22:32

Kategori: Vardag

½ år som mama har passerat. Säker jag insett/lärt mig: 

• Egentid, vad är det? Max 30 minuter har jag varit ifrån Ted än så länge. 
• Det är en LYX att få gå på toaletten ifred. En gång fick jag sitta med Ted i knät medans jag satt på toa, hjälp... 
• Insett att det är otroligt slitsamt på relationer att få barn... tyvärr. Ett barn går före i alla lägen och ännu har jag ej funnit balans där. Men det kommer nog. Hoppas jag!! 
• Om det fanns småsaker att tjafsa/bråka om innan Ted kom så finns det desto mer nu. Det finns väl en anledning varför flest par separerar under barnets två första år. Det är nog bara att kriga sig igenom & försöka tänka att det inte kommer vara för evigt. 
• Ted är det bästa som finns. Att älska någon fick en helt ny betydelse när han kom & tog plats. Amaziiiing 
• Jag har insett att det är sjuhelsikes svårt att gilla min mamakropp. Men vi har inget annat val än att bli polare nån dag, man får ju bara en kropp här i livet. Vad gör väl en bristning hit å dit och lite degmage. (Jävulskt mycket tydligen) 
• En mamma känner sin bebis bäst. Det är så mycket tips, råd och synpunkter från alla håll och kanter. Man lyssnar lite här och där och tar in sådant som känns vettigt och bra. 
• Det är OK att äta mackor till frukost, lunch och middag. Man får liksom vara glad att man ens får i sig mat vissa dagar :))) 


Under 2020 ser jag fram emot att få vara Johanna igen. Umgås med vänner, dricka vin en sommarkväll. Att få vara bara Pierre & Johanna för en stund. 
Min son kommer ta sina första steg detta år. Fira sin första födelsedag. Vi ska verkligen ta vara på våren & sommaren i år för under hösten är föräldraledigheten finito. Ted ska inskolas & jag ska börja jobba igen. Men vi har ju tack och lov ett tag tills dess!! 
Kommentera inlägget här: